22 שנה אחרי: הפיצויים על חורף 1992 הגיעו

שלמה בן יוסף | צילום: ארגון מגדלי הפרות No Comments on 22 שנה אחרי: הפיצויים על חורף 1992 הגיעו
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הישג לארגון מגדלי הפירות: 3000 מגדלי פירות יקבלו מהמדינה סכום של 50 מיליון שקל כהפרשי הצמדה בשל עיכוב של שנים רבות בתשלום פיצויים על נזקי אסון טבע. הסכום נקבע כפשרה בתום הליך משפטי ממושך.

התביעה שהגיש ארגון מגדלי הפירות באמצעות עו"ד שאול פלס מתייחסת לתשלומים על אסון הטבע שארע בחורף 1991-1992 ואשר גרם לנזקים כבדים ביותר לחקלאות. המגדלים קיבלו פיצוי של כ-180 מיליון שקל בשל היבולים הרבים שירדו לטמיון, אולם הסכום ניתן להם לאחר שנים רבות כשהוא אינו צמוד למדד המחירים.

ארגון מגדלי הפירות סרב להשלים עם ה"תספורת" בתשלום והגיש תביעה באמצעות עו"ד פלס לקבלת הפרשי ריבית והצמדה שנדונה במספר ערכאות והגיעה עד לבית המשפט העליון שקבע שהמגדלים זכאים לפיצוי. בעקבות הפסיקה החלה התדיינות עם משרד האוצר לגבי גובה הפיצוי, שנמשכה אף היא זמן רב.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן, פעל עם כניסתו לתפקיד להאצת הליכי ההידברות עם האוצר כדי להביא את ההליך שנמשך כבר 22 שנים לסיומו. "חלק מהמגדלים שנפגעו כבר אנשים מבוגרים ואנו רוצים שהם יקבלו את הפיצוי בימי חייהם.

המאבק הממושך והצלחתו הוא הוכחה נוספת לחשיבות של ההתארגנות של החקלאים במסגרת משותפת. אלמלא הארגון המגדלים לא היו זוכים לראות את הכסף שמגיע להם," אמר כהן.

תשלום הפרשי ההצמדה למגדלים יארך מספר חודשים בשל הצורך לאתר את המגדלים ולקבוע את החלק היחסי שמגיע לכל אחד מהם. הארגון קרא למגדלים להתאזר בסבלנות עד להשלמת תהליכי הבדיקה והעברת הכספים.



0 תגובות